ⓅⒼⓀⓝⓔⓔⓚ

ⓅⒼⓀⓝⓔⓔⓚ

پنـدار گفتـار کـردار نیک
ⓅⒼⓀⓝⓔⓔⓚ

ⓅⒼⓀⓝⓔⓔⓚ

پنـدار گفتـار کـردار نیک

دُعای مُجرّب

دُعای مجرب

کتاب «الکلم الطیّب» آورده است که شیخ على مکّى فرمود:  

من به شدّت دچار گرفتارى و مشکلات شدم و دشمنانم نیز پیوسته  حقوق مرا پایمال مى‏کردند، تا جایى که ترسیدم جانم را نیز از کف بدهم و  کشته شوم. در همین اوضاع دعایى را دیدم که داخل جیبم بود – در حالى که کسى  آن را به من نداده بود – .

از این جریان در شگفت شدم و پیوسته حیران بودم تا آن که در  عالم خواب شخصى را در قیافه صالحان و زاهدان دیدم که به من گفت: آن دعا را، ما به تو دادیم؛ آن را بخوان که از گرفتارى و مشکلات رهایى یابى . و برایم روشن نشد که گوینده آن کیست؟ و این جریان بر شگفتى و حیرتم افزود؛ تا آن  که امام عصر ارواحنا فداه را در خواب دیدم که به من فرمود :

 دعایى را که به تو عطا کردم بخوان ، و به هر کسى که مى‏خواهى بیاموز .

من بارها آن دعا را تجربه کردم و هر بار گشایشى سریع در کارم  مشاهده کردم تا آن که آن را براى مدّتى گم کردم و پیوسته تأسّف مى‏خوردم و  از رفتار بد خویش استغفار مى‏کردم ؛ تا این که شخصى نزد من آمد و گفت : این دعا در فلان جا از تو افتاده است .

البتّه من به خاطر نداشتم که آنجا رفته باشم ، ولى به هر حال  آن را پیدا کردم و برداشتم و سجده شکر الهى به جاى آوردم . و دعا این است :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

رَبِ اَسئَلُکَ مَدَداً  روحانیّاً تَقوی بِهِ قوایَ الکُلِیة و الجُزئیة ، حَتی اَقهَرَ بِمَبادی  نَفسی کُلُ نَفسٍ قاهِرَةٍ فَتَنقَبِضَ لی اِشارَةُ َقائِقِها، اِنقباضاً  تَسقُط بِه قُواها ، حَتی لا بَیقی فِی الکَونِ ذُو رُوحٍ اِلّا وَ نارُ  قَهری قَد اَحرَقَت ظُهُورَه.یا شَدیدُ یا شَدیدُ یا ذَالبَطشِ الشَدید یا  قاهِرُ یا قَهّار، اَسئَلُکَ بِما اَودَعتَهُ عِزرائیلَ مِن اَسمائِک  اَلقَهریة ، فَانفَعَلَت لَه  النُفُوس بِالقَهرِ اَن تودِعَنی هذا  السِّرِّ فی هذهِ السّاعّةِ حَتی اُلَیِن بِه کِلَّ صَعبٍ وَ اُذَلِّل بِه  کُلَّ مَنیع ،بِقُوَتِکَ یا ذَا القُوَةِ المَتین.

    این دعا هنگام سحر – در صورت امکان – سه مرتبه و هنگام  صبح سه مرتبه و در شب نیز سه مرتبه خوانده شود . البتّه اگر مشکلات خواننده این دعا بسیار سخت و غیر قابل تحمّل است پس از قرائت دعا سى مرتبه این دعا را نیز بخواند :

 یا رَحْمانُ یا رَحیمُ ، یا أَرْحَمَ الرَّاحِمینَ ، أَسْئَلُکَ اللُّطْفَ بِما جَرَتْ بِهِ الْمَقادیرُ .

===================

منبع:

کتاب منتخب صحیفه مهدیه ص ۳۶۴    مولف:

سید مرتضی مجتهدی سیستانی کتاب  صحیفه مهدیه کامل ص  ۳۹۹ مولف: سید مرتضی مجتهدی سیستانی

===================