اتاق فکر ! ؟
یکی از اصول تعلیمات قرآن کریم دعوت به تفکر و تدبر است. انسان متفکر از راه مشخصی مجهول خود را معلوم میکند؛ یعنی در گام نخست، مطلوب خود را بررسی میکند و میبیند برای او مجهول است، سپس سراغ مقدماتش میرود
[۵]. انبیاء، ۲۲٫
… قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ …﴿۹﴾
بگو آیا کسانى که مىدانند و کسانى که نمىدانند یکسانند
اتاق فکر
صدای پای اندیشهها از صدای پای قویترین ارتشهای جهان رساتر است
<< ویکتور هوگو >>
اطاق فکر، اطاق مفهوم سازی و مفهوم ستانی است;
این اطاق، راهبردی عقلانی برای نهادهای فکرسازی و بازسازی فکرها است
ضرورت اطاق فکر در سه پایه معنی می یابد:
الف . پایگاه فکرسازی .
ب . بازسازی و اصلاح فکرها .
ج . بانک اطلاعات و دریافت فکرها .
پیشنهاد برای جلسات اطاق فکر
1- برای کاهش هرچه بیشتر پیچیدگی فرآیندها در سازمان نیاز به پذیرش و اجرای فن آوری های جدید از طریق اجرایی نمودن نوآورهایی است که توسط افراد خلاق و ایده پرداز طرح می گردد...
2- درصورتیکه براین نظر متفق باشیم فرهنگ آن را بایستی از طریق سیاستگذاری و تعاملات و طرحهای ویژه از طریق اتاق فکر بوجود آوریم ...
3- حال اگر اتاق فکر از یک ساختار مناسب برخوردار باشد می تواند به این فرهنگ سازی پاسخ مناسب دهد،تشریح ساختار ...
در ساختار پیشنهادی اینگونه جلسات بعنوان مجمع اعضاء اتاق درنظر گرفته شده ، که اعضاء دراین جلسات می توانند...
تشکیل این جلسات بفاصله هریک تا دو ماه برحسب ضـرورت تشکیل می گردد.
4- پس از آن شورای دبیرخــانه است که اعضاء آن از منتخبین این مجمع و یکنفر از هر کمیسیون موضوعیتشکیل شده خواهد بود است که ترجیحاً مجموع انها کمتر از ده نفر در هرجلسه میباشد وظایف این شورا عبارت از ...
5- پس از شورای دبیرخانه تشکیل کمسیونهای موضوعی است که بنابرنیاز به بررسی و مطالعه مسائل خاص ارجاعی از طرف شورای دبیرخانه و یا مجمع اعضاء تشکیل می گردد و پس از انجام وظیفه بنابر ضرورت،کار آنها ادامه و یا متوقف خواهد شد.....
بازاریابی شبکه ای
مثلا وقتی مردم می خواستند بگویند کە یک بخاری خریده اند می گفتند: یک دئو ترم خریده ام، بە دستمال کاغذی می گفتند کلینکس، بە پودر لباسشویی می گفتند تاید، بە مایع ظرفشویی می گفتند ریکا … حال آنکه اینها صرفا نام های تجاری می باشند و ده ها مارک تجاری دیگر همزمان همان نوع کالا را تولید و عرضه می کردند.
این موضوع در موردبازاریابی شبکه ای هم صادق است کە البته تاریخچه بە وجود آمدن، تکامل تدریجی و توسعه آن بە سال ها قبل از بە وجود آمدن شرکت هایی مثل گلدکوئست و امثال آن بازمی گردد.
بیست و نهم آبان ماه سال ۱۳۸۷، شخصی بە نام سید رضا حسینی این مقوله را بە شکل بازاریابی شبکه ای مجاز، برائ اولین بار در ایران بە طور رسمی و بە عنوان اختراع در اداره ثبت اختراعات بە ثبت رسمی رساند. حدود یک سال بعد، یعنی در هشتم دی ماه ۱۳۸۸ (۲۸ دسامبر ۲۰۰۸) بازاریابی شبکه ای قانونی اعلام شد و وزارت بازرگانی جمهوری اسلامی ایران، قوانین و مقررات فعالیت در بازاریابی شبکه ای و مرز بین فعالیت شبکه ای (نت ورک مارکتینگ) را با فعالیت هرمی مشخص کرد.
این در حالی است کە در خبرها جمهوری اسلامی ایران، غالبا بر غیرقانونی بودن بازاریابی هرمی تاکید می گردد و مدام در رسانه ها خبرهایی مبنی بر جلوگیری از فعالیت فعالان این شغل و غیرقانونی بودن این شبکه ها منتشر می گردد.
در شهریور ماه سال ۱۳۹۰ بعد از دو سال تلاش و بررسی های طولانی، چند شرکت برائ اولین بار در تاریخ ایران موفق بە کسب مجوز بازاریابی شبکه ای از وزارت بازرگانی شدند. بازاریابی شبکه ای یا «نت ورک مارکتینگ» نوعی شیوه فروش است کە در آن کمپانی ها محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه بە فروش می رسانند، و مشتریان پس از خرید، در صورت تمایل می توانند محصولات کمپانی را بازاریابی و برائ خود سوآفرینی کنند.
درآمد در بازاریابی شبکه ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می گردد. یک نماینده فروش علاوه بر جذب مشتریان، آموزش نیروهای تازه وارد را در جهت جذب مشتریان برعهده دارد. بازاریابی شبکه ای در واقع هدف همه شرکت هاست (هم شرکت های دارای بازاریابی شبکه ای و هم شرکت های فاقد آن).
اگر شما شنیدید کە یک شرکت با سابقه اعلام کرده است کە «در صورت معرفی یکی از دوستانتان بە ما در خرید بعدی از تخفیف برخوردار شوید» این همان بازاریابی چندسطحی است. انجمن های سلامتی، آژانس های املاک، شرکت های ارتباط تلفنی و صنایع مختلف دیگر، از این روش استفاده می کنند. اغراق نکرده ایم اگر بگوییم بعضی مشاغل تخصصی (پزشکان، دندانپزشکان، حسابداران) مرگ و زندگی شان بە مشتریانی بستگی دارد کە آنها را بە دیگران معرفی می کنند. تمام این مشاغل بە سادگی تلاش می کنند تا مشتریان کنونی آنها تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات آنها را برائ مشتریان بالقوه انجام بدهند.
اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّد
پندار،گفتار،کردار نیـک PGKNEEK
@ @
<) )> <((>
_\\_ PGKNEEK _//_
شرکت های سنتی
در شرکت فاقد سیستم بازاریابی شبکه ای، شرکت مدیر و نمایندگان فروش را استخدام می کند. این نوع شرکت ها برائ استخدام نمایندگان فروش بە سبب کمبود منابع مالی کە شرکت باید بە عنوان حقوق پرداخت کند و همچنین تعداد اشخاصی کە مدیر فروش قادر است آنها را بە کار گیرد، دارای محدودیت است.
زمانی کە مدیر فروش بە سبب افزایش حجم کارها قادر بە اداره امور نباشد، شرکت مجبور بە استخدام مدیر دیگری در کنار مدیر قبلی و یا ارتقاء یکی از نمایندگان فروش بە مدیر می گردد. بە این حالت، بازاریابی «چند عرضی» گفته می گردد؛ چرا کە شرکت در مقایسه با حالت چند سطحی، تنها بە طور افقی توسعه پیدا می کند. این در حالی است کە در بازاریابی شبکه ای سازمان بە صورت عمودی رشد می کند.
نحوه فعالیت یک شرکت بازاریابی شبکه ای
در ابتدا اشخاصی کە قادر بە جذب مشتری و نماینده فروش باشند، با ثبت نام در این مجموعه کار خود را آغاز می کنند و این حق را دارند کە خود را تا جایگاه یک مدیر فروش ارتقا دهند. از آنجا کە شرکت های بازاریابی شبکه ای بە نمایندگان فروش و اعضای خود حقوق ثابت پرداخت نمی کنند و تنها کمیسیون فروش بە اشخاص پرداخت می گردد؛ بنابراین محدودیتی در جذب مدیر فروش و نماینده وجود ندارد و از طرفی بە سبب گسترش سریع، افزایش شمار نمایندگان فروش آموزش دیده، برائ شرکت بسیار مقرون بە صرفه است. این موضوع همچنین برائ نمایندگان فروش بسیار سودمند است؛ چرا کە درآمدشان محدود بە میزان فروش خودشان نیست و از حجم فروش زیرمجموعه های خود نیز درصدی را دریافت می کنند.
پیشنهاد برائ ورود بە عرصه کالا
در واقع MLM یکی از پنج روشی است کە شرکت ها برائ فروش و توزیع یک محصول با خدماتشان بە مشتریان از آن استفاده می کنند. تمامی شرکت ها (شرکت های MLM و شرکت های سنتی) در یک خصوصیت با یکدیگر مشترک می باشند، آنها محصول یا خدماتی را ارائه می دهند کە سبب بەبود زندگی مصرف کننده می گردد.
مادامی کە یک شرکت دارای چنین محصول یا خدماتی باشد، نیازمند این است کە بە طور گسترده معرفی شود. آنها این عمل را بە وسیله توزیع انجام می دهند. توزیع یک محصول عبارت است از یافتن و رساندن محصول بە دست مشتریان بە طور کلی پنج روش عمده برائ توزیع یک محصول یا خدمات وجود دارد کە عبارتند از: بازاریابی شبکه ای، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی تلفنی، پست مستقیم، فروشگاه در معرض دید در هر یک از این پنج روش، می توان از تکنیک های چهار روش دیگر برائ یافتن مشتریان استفاده کرد. بدین معنی کە روش خرده فروشی فقط محدود بە مراجعان حضوری نیست و یک خرده فروش همچنین می تواند در رادیو، تلویزیون، روزنامه ها و مجلات نگاه ها را بە سمت مغازه خود جلب کند.
این کار می تواند منجر بە افزایش مراجعه حضوری اشخاص بە آن مغازه شود. بە طور مشابه یک توزیع کننده در یک شرکت بازاریابی می تواند از مسیر همه روش های پنجگانه یاد شده، مشتری پیدا کند. درست بە همان اندازه کە از طریق دوستان و آشنایان مشتری جذب می کند.
اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّد
پندار،گفتار،کردار نیـک PGKNEEK
@ @
<) )> <((>
_\\_ PGKNEEK _//_
15 جمله شگفت انگیز از دکتر وین دایر
*** هر کس به دیگری زیانی برساند و یا ضربه ای به کسی بزند، بیشترین زیان را خود از آن خودخواهد دید، چرا که هرکس در دادگاه عدل الهی در برابر اعمال ناروای خودش مسؤول است.
*** به هر کاری که دست زدید، نیاز به خداوند و خدمت به مردم را در نظر داشته باشید، زیرا این شیوه ی زندگی معجزه آفرینان است.
*** درستکارترین مردم جهان، بیشترین احترام را بسوی خود جلب شده می بینند، حتی اگر آماج بیشترین بدرفتاریها و بی حرمتیها قرار گیرند.
*** تنها راه تغییر عادتها، تکرار رفتارهای تازه است.
*** اگر شخصیت خود را با فعالیتهای شغلی خویش میسنجید،پس غیرواقعی نیست اگر بگویید وقتی کار نمیکنید فاقد شخصیت هستید.
*** برای آغاز هر تحول در خود، ابتدا منبع تولید ترس و نفرت را در وجود خود شناسایی و ریشه کن کنید.
*** از مهم ترین کارهایی که به عنوان یک آدم بزرگ می توانید انجام دهید اینست که گهگاه به شادمانی دوران کودکی برگردید.
*** اگر مختارید که بین حق به جانب بودن و مهربانی یکی را انتخاب کنید، مهربانی را انتخاب کنید.
*** دروغ انفجاریست در اعتماد به نفس تو.
*** انتخاب با توست، میتوانی بگوئی : صبح به خیر خدا جان
یا بگوئی : خدا به خیر کنه، صبح شده ...
*** به دل خود مراجعه کنید و نسبت به تمام کسانی که در گذشته از دست آنها ناراحت شده اید احساس محبت نمایید. هر جا ناراحت شدید اقدام به بخشش و عفو نمایید.
عفو و گذشت پایه بیداری معنوی است.
*** عشقم نثار کسیست که با دستپاچگی در جادهها از من سبقت میگیرد. به کسی که در گوشهٔ خیابان به حالت احتیاج افتاده است، کمی پول بیشتری میدهم. بین جر و بحثهای مردم در یک سوپر مارکت میروم و سعی میکنم به آن محیط عشق ببرم. در غالب هزاران راه، هر روز، عبادت معنویم بخشیدن عشق است و نه اینکه یک مسیحی، کلیمی، بودایی یا مسلمان باشم بلکه سعی میکنم شبیه به مسیح، شبیه به بودا، شبیه به موسی، و یا شبیه به محمد باشم.
***آنان که به قضاوت زندگی دیگران می نشینند، از این حقیقت غافلند که با
صرف نیروی خود در این زمینه، خویشتن را از آرامش و صفای باطن محروم می کنند.
*** الهی توفیقم ده که بیش از طلب همدردی، همدردی کنم
بیش از آنکه مرا بفهمند، دیگران را درک کنم
پیش از آنکه دوستم بدارند، دوست بدارم
زیرا در عطا کردن است که می ستانیم و در بخشیدن است که
بخشیده می شویم و در مردن است که حیات ابدی می یابیم.
اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّد
پندار،گفتار،کردار نیـک PGKNEEK
@ @
<) )> <((>
_\\_ PGKNEEK _//_
جملات کوتاه در ارتباط با اخلاق کار
short sentences for ethic of work
اخلاق کار
اخلاق کار به عنوان یکی از زمینه های دانش مدیریت به شمار می رود؛ مخصوصاً از زمان تولد نهضت مسئولیت اجتماعی در دهه 1960. در این دهه نهضتها و جنبشهای آگاهی بخش اجتماعی توقعات مردم را از شرکتها بالا برد. مردم به این عقیده رسیده بودند که شرکتها باید از امکانات وسیع مالی و نفوذ اجتماعی خود برای رفع مشکلات اجتماعی نظیر فقر، خشونت، حفاظت از محیط زیست، تساوی حقوق، بهداشت و سلامت همگانی و بهبود وضع آموزش استفاده کنند. بسیاری از مردم ادعا می کردند که چون شرکتها با استفاده از منابع کشور به سود دست می یابند لذا به کشور مدیون بوده و برای بهبود وضع اجتماع باید کوشش کنند. بسیاری از محققان، مدیران و مدارس بازرگانی این تغییر و تحولات را درک کرده و لذا در برنامه ریزیهای خود و نیز درعمل کلمه ذینفعان را که شامل جامعه ای وسیع تر اعم از کارمندان، مشتریان و تامین کنندگان می شود جایگزین کلمه سهامداران کرده اند.اخلاق کــار همــانند دیگر رشته ها و زمینه های مدیریت به دنبال یک نیاز به وجود آمد. با پیچیده تر و پویاتر شدن تجارت، سازمانها فهمیدند که به راهنمائیهایی جهت انجام کارهای صحیح (ازنظر اخلاقی) و پرهیز از کارهای غلط و مضر برای دیگران نیاز دارند و لذا اخلاق کار متولد شد.از آنها مواجه هستند مانند تعارض منافع، استفاده نـاصحیح از منابع و نقض قراردادها و موافقتنامه ها.
فواید مدیریت اخلاق در محیط کار
1 - توجه به اخلاق کار به بهبود اساسی اوضاع برخی جوامع انجامیده است.
2 - برنامه های اخلاق باعث می شود که در شرایط آشفته، سازمان عملکرد اخلاقی خود را حفظ کند.
3 - برنامه های اخلاق باعث شکل گیری کــارهـای گروهی قوی و افزایش بهره وری می شود.
4 - برنامه های اخلاق باعث رشد و بالندگی کارکنان می شود.
5 - برنامه های اخلاق ما را از قانـونی بودن خط مشی های سازمان مطمئن می کند.
6 - برنامه های اخلاق باعث جلوگیری از عمل مجرمانه اهمال می شود.
7 - برنامه های اخلاق به مدیریت ارزشهای مطرح در مدیریت کیفیت، برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت تنوع کمک می کند.
8 - برنامه های اخلاق به ایجاد تصویری مثبت از سازمان در نزد مردم کمک می کند.
هشت دستورالعمل برای اخلاق کار و مدیریت اخلاق
1 - به یاد داشته باشید که مدیریت اخلاق یک فرآیند است.
برنامه های اخلاق خروجیهایی چون کدها، خط مشی ها، رویه ها، خبرنامه ها و... دارند اما درعین حال مهمترین جنبه این برنامه ها فرایند تفکر و گفتگو است که به تدوین این خروجیها می انجامد.
2 - هدف نهایی برنامه های اخلاق این است که رفتارهای مشخص شده در کد رفتار در محیط کار انجام گیرد.
بنابراین، در کنار تدوین لیست ارزشهــای اخلاقـی یــا کـــد اخلاق باید خط مشی ها، رویه ها و آموزشهایی که ترجمان این ارزشها به رفتارهای مناسب باشد نیز ایجاد شود.
3 - بهترین راه برای اداره کردن معضلات اخلاقی جلوگیری از وقوع آنها در گام نخست است.
4 - بهتر است تصمیمات حوزه اخلاقیات را به صورت گروهی بگیرید تا احساس تعلق کارکنان نسبت به آن افزایش یابد.
5 - مدیریت اخلاق را با دیگر فعالیتهای مدیریتی ادغام کنید.
6 - هنگام تدوین و اجرای برنامه مدیریت اخلاق از تیم های میان وظیفه ای استفاده کنید.
7 - برای گذشت و عفو ارزش قائل شوید.
8 - تلاش برای عملکرد اخلاقی و درعین حال داشتن تعداد اندکی اشتباه بهتر است از تلاش نکردن در این جهت