ⓅⒼⓀⓝⓔⓔⓚ

ⓅⒼⓀⓝⓔⓔⓚ

پنـدار گفتـار کـردار نیک
ⓅⒼⓀⓝⓔⓔⓚ

ⓅⒼⓀⓝⓔⓔⓚ

پنـدار گفتـار کـردار نیک

١٢٥ ) - |||||| پیشنهاد ||||||

کمیتــه تخصصی نظام پذیــرش و بررسی پیشنهادها 
 ترکیب کمیته وشرح وظایف آن :

1- اعضای کمیتــه تخصصی نظام پذیــرش و بررسی پیشنهادها عبارت است از :
الف) دبیر کمیته که از طرف کمیسیون تحول اداری - تعین
ب ) نماینده تام الاختیار کلیه معاونین
تبصره1-1 : علاوه براعضــای ثابـت حسب ضــرورت، کمیته می تواند از افراد کارشناس ، مدیران و یا صاحب نظران، پیشنهاددهندگان و یا نمایندگان کارکنان حداکثر 2 نفر در هر موضوع تخصصی بعنوان اعضای موقت در جلسات کمیته دعوت بعمل آورد.
تبصره 2-1 : مدت عضویت در کمیته دو سال است . تعیین مجـدد اعضـا منوط به اعلام کتبـی معاونت مربوطـه می باشد.
2- جلسات کمیته با دوسوم اعضاء ثابت رسمیت می یابد
3- جلسات کمیته هـر دو هفته یکبار برگزار
4- کمیته می تواند دارای دبیر خانه مستقل باشد ، کارکنان آن به پیشنهاد دبیر کمیته وابلاغ کمیسیون تحول اداری تعیین می گردند .
تبصره : باتوجه به حجم  کاری دبیرخانه نظام پذیرش وبررسی  پیشنهادها ،‌ یک نفر از کارکنان بصورت تمام وقت دراختیار دبیرخانه قرارداده می شود .
5- به منظور دسترسی بیشتر وسریع تر به کارکنان کلیه واحدها در سطح دانشگاه ، یک نفر بعنوان رابط کمیته پذیرش وبررسی پیشنهادها در هر واحد با معرفی مسئول واحد تعیین می گردد تا بعنوان همکار دبیر خانه کمیته در خصوص دریافت وثبت پیشنهادهای کارکنان آن واحد فعالیت نماید .

وظایف کمیته پذیرش و بررسی پیشنهادها:

1 - اجرای برنامه های تشویقی و زمینه سازی فرهنگی و آموزشی برای برانگیختن کارکنان به ارائه پیشنهاد .
2 - ساماندهی چگونگی دریافت، ثبت، رسیدگی و پذیرش یا رد پیشنهادها و پاسخ دادن به پیشنهاددهندگان و نظارت بر انجام امور .
3 - رسیدگی (درخواست اصلاح ، تأیید ، ارجاع کارشناسی ، رد) نسبت به طرحهای پیشنهادی که نیاز به تصمیم گیری کمیته تخصصی نظام پذیرش وبررسی پیشنهادها دارد.
4 - ارجاع طرحهای پیشنهادی به افراد یا گروههای کارشناسی از طریق دبیرخانه نظام پیشنهادها در صورت لزوم.
5 - بررسی پیشنهادهای  دریافت شده از کارکنان دانشگاه و یا خارج از دانشگاه(ارباب رجوع، خانواده کارکنان و بازنشستگان) .
6 - ابلاغ دستور اجرای پیشنهادها پذیرفته شده در کمیسیون تحول اداری به واحدهای مربوطه.
7 - اخذ نظرات حوزه ها و واحدهای ذیربط در خصوص قابلیت اجرایی پیشنهادها مورد تأیید در کمیته جهت ارائه به کمیسیون تحول اداری.
8 - پیش بینی ساز و کار مناسب برای اعطای پاداش و جایزه به پیشنهادهای پذیرفته شده و نظارت بر آن.
9 - ابلاغ دستور پرداخت حق الزحمه مذکور آئین نامه به مبادی ذیربط که توسط کمیسیون تحول اداری تصویب گردیده است  .
10 - تعیین حق الزحمه  پیشنهاددهندگان و حق الزحمه کارشناسی .
11 - تعیین بهترین طرحها ، بهترین کارشناسان و بهترین مجریان و اعلام به کمیسیون تحول اداری جهت تأیید و اعطای جوایز ویژه بر اساس دستورالعمل مربوطه.
12 - تعیین نحوه پرداخت حق حضور در جلسه کارشناسان و صاحب نظران مدعو و پیشنهاد به کمیسیون تحول اداری جهت تصویب نهایی.
13 - برنامه ریزی سالیانه جهت توسعه نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها.
14 - تشکیل گروههای کارشناسی بنا به ضرورت و تعیین حدود وظایف واختیارات هریک از آنها و نظارت برعملکرد آنها .
تبصره : بکارگیری کارشناسان ومتخصصین از داخل وخارج از دانشگاه با نظر کمیته نظام پذیرش وبررسی پیشنهادها انجام می پذیرد .
15- تدوین برنامه های اطلاع رسانی برای معرفی فعالیت های کمیته نظام پذیرش وبررسی پیشنهادها ( با همکاری واحد روابط عمومی دانشگاه ) .
16 – برگزاری مراسم وجشنهای لازم جهت قدردانی از کارهای برجسته پیشنهاددهندگان .
17- پیگیری و نظارت برحسن اجرای پیشنهادهای پذیرفته شده .
18- بررسی نتایج اخذ شده از اجرای پیشنهادها در واحدهای تابعه و ارائه گزارش به کمیسیون تحول اداری.

وظایف دبیرخانه کمیته پذیرش و بررسی پیشنهادها:

1- دریافت پیشنهاد درمقابل ارائه رسید به پیشنهاددهندگان از طریق رابطین کمیته در هر واحد ویا بصورت مستقیم از طریق دبیر خانه کمیته .
2 - بررسی اولیه پیشنهادهای رسیده از نظر دارا بودن شرایط اولیه و راهنمایی پیشنهاددهندگان درجهت اصلاح وتکمیل پیشنهادها آنها درصورت نیاز .
3 - تنظیم پیشنهادها جهت  طرح درکمیته تخصصی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها .
4 - اعلام وضعیت نتایج بررسی پیشنهادهای دریافتی به پیشنهاددهندگان پس از طرح درجلسات کمیته پذیرش وبررسی پیشنهادها .
5 - ارجاع پیشنهادهای مصوب پس از تائید کمیسیون تحول اداری  به معاونت های مربوطه جهت اجرا.
6 - پیگیری امور مربوط به کنترل برنامه ، هماهنگی ونظارت بر اجرای پیشنهادهای تصویبی و سایر مصوبات کمیسیون در دوره های زمانی مشخص .
7 - جمع بندی و اعلام نتایج اجرایی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها به کمیته پذیرش وبررسی پیشنهادها .
8 - تنظیم ابلاغ مصوبات کمیسیون تحول اداری وپیگیری پرداخت پاداش وحق الزحمه ها از مبادی ذیربط .
9 - ثبت وحفظ سوابق پیشنهاددهندگان ودر دسترس قراردادن پیشنهادهای پذیرفته شده به علاقه مندان جهت اطلاع وآشنایی با نظرات ارائه شده .
10 - تهیه دستورجلسه کمیته تخصصی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها ودعوت از اعضاء جهت تشکیل جلسه.
11 - تنظیم صورتجلسات کمیته تخصصی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها و ارسال رونوشت به اعضا پس از اخذ تایید اعضای شرکت کننده.
12 - تهیه وتنظیم فرمها، دفاتر، منابع آماری واطلاعاتی .
13 - گزارش عملکرد ماهیانه دبیرخانه بـه کمیته پذیرش و بررسی پیشنهادها .
14 - برنامه ریزی واجرای فعالیتهای فرهنگی مناسب بر اساس تصمیمات کمیته پذیرش وبررسی پیشنهادها (ازقبیل برگزاری همایشها، بازدید، تبلیغات ، انتشارات و... ).
15 - تهیه برنامه  سالیانه نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در کمیته .
16 - شرکت دبیر کمیته درجلسات کمیته نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها و شرکت درجلسات گروههای کارشناسی حسب مورد و درصورت نیاز .
17 - اخذ گزارشات مربوط به کارشناسان یا گروههای کارشناسی تعیین شده جهت ارائه در جلسات کمیته تخصصی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها .
18 - همکاری باکارشناسان یا گروههای کارشناسی تعیین شده جهت استفاده از امکانات موجود ، نظرات و تجربیات سایرکارشناسان در داخل وخارج از دانشگاه و دسترسی به منابع اطلاعاتی مورد نیاز .
19 - همکاری باسایردانشگاههای علاقه مند بــه نظام پیشنهادها در جهت توسعه وپیشبرد مدیریت مشارکتی .
20 - گردآوری منابع و مآخذ علمی،  تجربیات و دست آوردهای سایر دانشگاهها و سازمانها در زمینه نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها و تشکیل بانک اطلاعاتی دراین خصوص .
21 - پیش بینی ساز وکار انتشار اخبار نظام پذیرش وبررسی پیشنهادها واطلاع رسانی کارکنان در خصوص پیشنهادها ارائه شده ،آمار ، مقالات ،ضوابط ومقررات و دستاوردهای داخلی و خارجی درزمینه نظام پیشنهادها .
22 - انجام نظرسنجی ازکارکنان در خصوص نظام پذیرش وبررسی پیشنهادها،  نتایج حاصل از اجرای پیشنهادها در سطح دانشگاه و ارائه گزارش به کمیته پذیرش وبررسی پیشنهادها .
23 - انجام پیگیری سایر امور مربوط به نظام پذیرش وبررسی پیشنهادها .
24– اعطای هدیه مشارکت به پیشنهاددهنده در ازای دریافت پیشنهاد.

وظایف کارشناسان عضو کمیته پذیرش وبررسی  پیشنهادها (اعضای ثابت وموقت ) :

1- بررسی دقیق پیشنهادها از نظر فنی ، علمی ، عملی و قانونی .
2 – تعیین کارشناسان ویا متخصصین مورد نیازجهت  بررسی پیشنهادهای خاص از طریق حوزه معاونت مربوطه در دانشگاه .
3 – بررسی وانجام محاسبات مورد نیاز به منظور تشخیص اقتصادی بودن پیشنهاد و تعیین هزینه های اجرای آن در موارد لازم .
4 – تعیین آثار ونتایج اجرائی هر پیشنهاد .
5 – تعیین روشهای مطلوب اجرای هر پیشنهاد .
6 – تعیین امتیاز پیشنهادهای مورد پذیرش جهت محاسبه میزان پاداش جهت اعطا به پیشنهاد دهنده .
7 – تعیین چگونگی انجام بررسی کارشناسی و امتیازات مربوطه در خصوص هر پیشنهاد جهت محاسبه حق الزحمه کارشناسی .
8 – تهیه و ارائه گزارش مستدل به کمیته و آمادگی برای دفاع از نظرات کارشناسی  .
9 – شرکت فعالانه اعضای ثابت درجلسات کمیته .


وظایف رابطین کمیته پذیرش و بررسی پیشنهادها:

1- هماهنگی با دبیرخانه کمیته درخصوص امور مربوط به نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها
2- راهنمایی پیشنهاددهندگان در خصوص تکمیل و اصلاح برگه های ارائه پیشنهاد
3- دریافت برگه ها و دفاتر مربوط به ارائه و ثبت پیشنهاد از دبیرخانه کمیته و تحویل برگه ارائه پیشنهاد به کارکنان واحد مربوط
4- دریافت برگه های تکمیل شده پیشنهاد از پیشنهاد دهندگان
ثبت پیشنهادهای دریافتی در دفاتر مخصوص و ارائه رسید به پیشنهاد دهندگان
تحویل برگه های تکمیل شده پیشنهاد به دبیرخانه کمیته پذیرش و بررسی پیشنهادها




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.