ⓅⒼⓀⓝⓔⓔⓚ

ⓅⒼⓀⓝⓔⓔⓚ

پنـدار گفتـار کـردار نیک
ⓅⒼⓀⓝⓔⓔⓚ

ⓅⒼⓀⓝⓔⓔⓚ

پنـدار گفتـار کـردار نیک

غیاث فی القیاس

در مجلسی وارد شدی زبانت را نگه دار* در سفره ای نشستی شکمت را نگه دار* در خانه ای وارد شدی چشمانت را نگه دار* در نماز ایستادی دلت را نگهدار* ----------------------------------------- دو چیز را از هم جدا کن:* عشق و هوس* چون اولی مقدس است و دومی شیطانی* اولی تو را به پاکی می برد و دومی به پلیدی* ----------------------------------------- دنیا دو روز است: یک روز با تو و یک روز علیه تو روزی که با توست مغرور مشو و روزی که علیه توست مایوس نشو چرا که هر دو پایان پذیرند ------------------------------------------ دو چیز را همیشه فراموش کن: خوبی که به کسی می کنی بدی که کسی به تو می کند ------------------------------------------ گذشته ات را بدون هیچ تأسفی بپذیر با اعتماد، زمان حالت را بگذران و بدون ترس برای آینده آماده شو

==================


یادت باشه تا خودت نخوای هیـچ کس نمیتونه زندگیتو خراب کنه ! 

یادت باشه که آرامش رو باید تو وجود خودت پیدا کنی!


یادت باشه خدا همیشه مواظبته! 

یادت باشه همیشه ته قلبت یه جایی برای بخشیدن آدما بگذاری ...


گوش کن برات خوبه...          1.منتظر هیچ دستی در هیچ جای این دنیا نباش... اشکهایت را با دستهای خودت پاک کن؛ همه رهگذرند!

2.زبان استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند،مراقب حرفهایمان باشیم!

3.به کسانی که پشت سر شما حرف میزنند بی اعتنا باشید، آنها به همانجا تعلق دارند، یعنی دقیقا پشت سر شما!☝ 

4.گاهی در حذف شدن کسی از زندگیتان حکمتی نهفته است. اینقدر اصرار به برگشتنش نکنید!☝ 

5.آدما مثل عکس هستن، زیادی که بزرگشون کنی کیفیتشون میاد پایین!☝ 

6.زندگی کوتاه نیست، مشکل اینجاست که ما زندگی را دیر شروع میکنیم!

دردهایت را دورت نچین که دیوارشوند، زیرپایت بچین که پله شوند…

هیچوقت نگران فردایت نباش،

خدای دیروز و امروزت، فرداهم هست…

ما اولین دفعه است که تجربه بندگی داریم ولى اوقرنهاست که خداست…

(( فرداهاتون قشنگ ))

==================

خسرو شکیبایی چه زیبا گفت:

تا زنده ای در برابر کسی که به خودت علاقه مندش کردی مسئولی... مسئولی در برابر اشکهایش، در برابر غمهایش، در برابر تنهاییش... اگر روزی فراموشش کردی دنیا به یادت خواهد آورد...

گاهی باید نبخشید کسی را که بارها او را بخشیدی و نفهمید، تا این بار در آرزوی بخشش تو باشد! گاهی نباید صبر کرد باید رها کرد و رفت تا بدانند که اگر ماندی رفتن را بلد بوده ای! گاهی بر سر کارهایی که برای دیگران انجام میدهی باید منت گذاشت تا آنرا کم اهمیت ندانند! گاهی باید بد بود برای کسی که فرق خوب بودنت را نمی داند! و گاهی باید به آدمها از  دست دادن را متذکر شد! آدمها همیشه نمی مانند یکجا در را باز میکنند و برای همیشه می روند...

گاهی یک نفر 

با نفس هایش

بانگاهش

باکلامش

با وجودش

با بودنش....

بهشتی میسازد از این دنیا برایت

که دیگر بدون او

بهشت واقعی را هم نمیخواهی...

====================



داستان خودشکوفایی:

«اگر بتوانی آرزو کنی و به رویا بپردازی و جلوی آنرا نگیری، اگر بتوانی آزادانه فکر کنی، اگر بتوانی با فراز و نشیبها کنار بیایی و با هر دو یک طور رفتار کنی، اگر بتوانی با واقعیتها کنار بیایی و آنها را تحمل کنی، و در آنچه که از زندگی بخشیدی شکست خورده ای، ببینی ، بپذیری و با آخرین توان آنرا دوباره بسازی»

&&&&&&&&&


من از عقرب نمیترسم ولی از نیش میترسم ...از آن گرگی که میپوشد لباس میش میترسم ...از آن جشنی که اعضای تنم دارند خوشحالم ....ولی از اختلاف مغز و دل با ریش میترسم ...هراسم جنگ بین شعله و کبریت و هیزم نیست ...من از سوزاندن اندیشه در آتیش میترسم ...تنم آزاد اما اعتقادم نیست سست بنیاد ...من از شلاق افکار تهی بر خویش میترسم ...کلام آخر این شعر یک جمله و دیگر هیچ ....که هم از ریش و میش و هم، از خویش میترسم

&&&&&&&&&


خدای خوب من ...


ما برای داشتن تو ریسمان نبسته ایم , دل بسته ایم

همین که حال دلمان خوب است برای ما کافیست

خدای خوب من ...

حسابگرانه نماز می خوانم و روزه می گیرم

و از تو بی حساب اجر و نعمت می خواهم

حسابگرانه صدایت می کنم

و از تو بی حساب توجه می خواهم

حسابگرانه بندگی می کنم

و ازتو بی حساب خدایی می خواهم

همه اش شد ( من ) !

کاش می فهمیدم که همه اش باید (تو ) باشد

می نازم به خدایی ات ،

که با این همه بی بندگی ، خدایی ات حرف ندارد !!!

&&&&&&&&&


ترجمه متن عربی

اطلاعات مهم

چگونه تشنگی ات رادر روزهای ماه رمضان برطرف کنی؟

دانشمندان ثابت کرده اند که گفتن لااله الاالله

 بزاق را به ترشح ماده ای وامیدارد که تشنگی را از بین می برد


خدای من منزهی تو چه مهربانی تو

پس بر ماست که درحال روزه داری لااله الاالله را بسیار تکرار کن.

&&&&&&&&


در ضیافت کده ات باز مرا جا دادی

سفره انداختی و اذن «بفرما» دادی

 

دیده وا کردم و دیدم که در آغوش توام

مثل یک مادر دلسوز به من جا دادی

 

کرم ذاتی تو فقر مرا زائل کرد

بنده بودم که به من رتبه ی آقا دادی

 

تا که محکم بشود رشته ی وصل من و تو

وقت افطار و سحر فرصت نجوا دادی

 

طیب الله به این رحمت بی ساحل تو

قطره بودم که مرا جلوه ی دریا دادی

 

حاجت خواسته و حاجت ناخواسته را

همه را جمع نمودی و به یکجا دادی

 

من فقط موقع افطار کمی تشنه شدم

تو، به من اجر جهاد شهدا را دادی

 

شهدایی که به ارباب تأسّی کردند

شهدایی که کرامات به آن ها دادی

 

یکی از آن شهدا ماه بنی هاشم بود

قمری را که به او منصب سقّا دادی ...

&&&&&&&&&


خاکی ام بس که زمین خوردم و غفلت کردم


آه دیگر به زمین خوردنم عادت کردم


چقدر توبه شکستم ، چقدر برگشتم


چقدر پیش تو احساس خجالت کردم


جای تو دل به همه دادم و خارم کردند


رحم کن بر من ساده که حماقت کردم


دارد این عمر تلف می شود و می بینم


نه شدم عابد درگاه نه همت کردم


مزه ی نام حسین از دهنم دیگر رفت


بس که هی پشت سر خلق تو غیبت کردم


دست احسان تو را پس زدم و کج رفتم


جای تو با خود ابلیس رفاقت کردم


به امانت شرف و ثروت و جاهم دادی


من آلوده خیانت در امانت کردم


یاد بی کس شدنم ، یاد تو افتادم من


سر این سفره فقط صحبت حاجت کردم


نظری کن که دگر سمت معاصی نروم


خسته ام بس که از این نفس شکایت کردم


نخورد مهر عذاب تو به پیشانی من


همه ی عمر فقط سجده به تربت کردم


لذت ماه مبارک سفر کرببلاست


میل شبهای حرم میل زیارت کردم


تو خودت شاهد من باش که در هیئتها


از تن بی سر ارباب روایت کردم


نیزه دار آمد و افتاد به جان بدنش


وای من کهنه حصیری شده دیگر کفنش

&&&&&&&&


شما در هر دوره ای از زندگی که به سر می برید،اگر بخواهید می توانید آینده خود را تغییر دهید ، تنها کافیست به طور درونی و قلبی ، در پی دستیابی به آرزوهایتان باشید.موفق و پیروز باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.